Bliži se kraj godine a mi računovođe znamo šta to za nas znači. Nismo još ni završili ovu, a već moramo početi knjižiti narednu godinu. Dobavljači zovu, obaveze se gomilaju, IOS čekaju a izvještaje da i ne spominjemo. Biti računovođa je jako izazovan ali ne i nemoguć posao. Pripreme za ove finansijske izvještaje su počele već u januaru 2018.godine kada smo počeli knjižiti pristiglu dokumentaciju. Ukoliko smo knjižili redovno i vodili računa o sumljivim pozicijama tada, uštedjet ćemo sebi vrijeme sada. Prije same izrade finansijskog izvještaja postoje određene radnje i aktivnosti koje se trebaju provesti a sve u skladu sa MRS/MSFI i računovodstvenim politikama koje je kompanija odabrala.

Prije izrade finansijskih izvještaja treba provesti i sljedeće aktivnosti:

  1. knjiženje svih dokumenata i knjigovodstvenih isprava koje se odnose na 2018.godinu (ulazne, izlaze fakture, knjižna odobrenja, kompenzacije, blagajna);
  2. usklađivanje sintetičkih i analitičkih evidencija;
  3. usaglašavanje stanja kupaca i dobavljača;
  4. POPIS imovine i obaveza zaključno sa 31.12.2018.godine;
  5. konačan obračun AMORTIZACIJE za 2018.godinu za svu imovinu koja ima knjigovodstvenu vrijednost veću od nule;
  6. knjiženje eventualnih manjkova i viškova
  7. vrijednosno usklađivanje uništene,oštećene dugotrajne i kratkotrajne imovine
  8. zatvaranje konta stanja i uspjeha (promjena vrijednosti zaliha zaduživanjem konta grupe 59, zatvaranje klasa 5 i 6)

Prema Zakonu o računovodstvu i reviziji FBiH formalni rok za završetak popisa je 15.01.2019.godine. Iz opravdanih razloga ovaj rok možda neće biti ispoštovan. Objektivni rok trebao bi biti kraj 2019.godine.

Predmet popisa treba da budu:

  1. sva stalna sredstva, zalihe (materijala, robe, gotovih proizvoda),
  2. stanje novca (žiro račun i blagajna),
  3. sredstva koja se trenutno ne nalaze kod pravnog lica (na putu, u inostranstvu, data u zakup, i sl.),
  4. sredstva koja se vode u vanbilansnoj evidenciji,
  5. roba primljena u konsignaciji ili komisionu prodaju,
  6. sredstva primljena na obradu, doradu, čuvanje, popravak i sl.,
  7. sredstva primljena po osnovu zajedničkog rada (nedovršena zajednička proizvodnja, poluproizvodi, dijelovi i gotovi proizvodi,
  8. sva tuđa sredstva zatečena kod pravnog lica u trenutku popisa,
  9. sva potraživanja (od kupaca, zaposlenih, kreditnih odnosa, po osnovu ulaganja i sl.,
  10. sve obaveze (dobavljači, prema zaposlenima, prema državi i sl.

Ukoliko imate dodatnih pitanja, dilema, primjera iz prakse koji se razlikuju od gore navedenih rado ćemo ih saslušati. Pišite nam na već poznati mail info@efta.ba ili nas kontaktirajte na 033/802-573.

Podjelite ovaj post sa prijateljima...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin